🔥 Mi a gyomorégés❓Mik a tünetek❓Lehet Reflux❓
A gyomorégés a gyomorsav visszaáramlása a nyelőcsőbe, ami irritálja a nyálkahártyát. Az irritáció oka, hogy a nyelőcső védtelen a túltengő gyomorsavval szemben. 🤢

Mikor alakulhat ki gyomorégés❓ 🔥🤢

– A Gyomorégés nagyon is gyakori, sok felnőtt embert érint. 🔥
Sokszor a reflux betegség előjelének nevezik, bár a reflux nem csak a gyomorégéssel, hanem több emésztési panasszal együtt jelentkezik.
– Ritkább, de sajnos a Gyomorfekély első tüneteként is megjelenhet gyomorégés. Ha a nyákréteg kevésbé védi a gyomorfalat a savtól, hosszútávon kimarja a nyálkahártyasejteket, kialakul a gyomorfekély, egy sérülés a gyomor “falán”.💥
– Bakteriális fertőzöttségénél a gyomor nyálkahártyán elszaporodó baktériumokról beszélünk. Világviszonylatban a népesség fele hordoz ilyen baktériumokat. Ezek a baktériumok okozhatják a gyomorfekély, nyombélfekély, a gyomorrák és Malt-lymphoma megbetegedéseket.
– Az olyan emésztési panaszok mint a laktóz-intolerancia, lisztérzékenység, felszívódási zavarok is okozhatnak gyomorégést.
– A nem megfelelő étkezés nagyban hozzájárul a gyomorégés kialakulásához. Az egészségtelen ételek és habzsolás vezethet a tünetekhez.
– Nagyon gyakorta, hogy az idegesség, nyugtalanság és idegrendszeri stressz okozhat ilyen emésztőrendszeri problémákat.😵😨

Mit tehetünk a gyomorégés ellen ❓💦

Az étkezés és életmód hatalmas szerepet játszik a gyomorégés kialakulásában és kezelésében is.
1. Csökkentsük a káros olajok/étolaj használatát és főleg ne használjuk őket újra többször a sütéshez! Gondot okozhatnak még a fűszeres 🧂 , csípős ételek 🌶, savas citrusfélék 🍋, szénsavas italok, a mesterséges adalékanyagok, a feldolgozott szénhidrátok és a tartósítószerek is. Kifejezetten gyomorégést kelt az alkohol 🍷 , de éhgyomorra a kávé is okozhat ilyen panaszokat.
2. Együnk lassan. A habzsolás nagyon gyorsan vezethet gyomorégéshez, ezért szánjuk rá a megfelelő időt étkezésünkre és ne vonjuk el közben a figyelmünket például egy sorozat nézésével. Szenteljük az étkezésre azt a pár percet és koncentráljunk a pillanatra, az ízekre. Ha így teszel és kialakítasz egy “rituálét” minden étkezésnél, te is kikapcsolsz, és a napjaid is nyugodtabbak lesznek.
3. Csökkentsd a feszültséget. Az agyunk szoros kapcsolatban áll a gyomrunkkal. Nem csoda hogy a stressz különböző formái, az idegesség, nyugtalanság gyakorta vezet a gyomorégéshez. Álljunk meg, lélegezzünk, meditáljunk, kapcsoljunk ki. Rengeteg légzéstechnika létezik, ezek mind jelzik az agynak, hogy hagyják testünket ellazulni. Alakítsunk ki egy egészséges napi rutint könnyű mozgással, megfelelő alvással és pihenéssel, kevés képernyő idővel. Szánjunk időt olyan tevékenységekre amiket szívesen csinálunk. Ha másoknak segítünk, magunknak is jót teszünk, beszélgessünk a nekünk fontos emberekkel és kérjünk segítséget, ha szükséges.
4. 🍽 Alakítsunk ki egy olyan étrendet, melyre gyomrunk megfelelően reagál és “biztonságos” ételekből/összetevőkből áll és jótékonyan hat a gyomorégés ellen. 🍴 Építsünk ki egy cukorban és zsírban szegény, de zöldségben gazdag étrendet. Minden ami tartalmaz A-E-K vitamint és antioxidánsokat segíthet. Ajánlott a sárgarépa 🥕 , a sült cékla, a tökfélék, a zabpehely, a sovány (főleg fehér) húsok, a halak 🐟 , a spárga, a zöld levelesek és a saláták kiváló választások lehetnek. 🥦🥬 Fogyasszuk őket párolva, sütve, főzve, grillezve, az olajhasználatot csökkentve.
5. Használjunk olyan összetevőket, melyek bizonyítottan működnek a gyomorégés ellen 🌱🌿🌼 . Sajnos az egészséges étkezés és életmód ellenére is kialakulhatnak a gyomorégés és különböző emésztési panaszok. Érdemes megpróbálkozni olyan
összetevőkkel, mint a gyógynövények, alapanyagok, kivonatok melyek bizonyítottan használnak. Ezek az összetevők sokszor az ételekbe is belecsempészhető, valamelyiket fogyaszthatjuk teaként, salátákban is. Például: Borsmenta, Gyömbér, Cickafark, Kamilla, Kömény, Bazsalikom, Citromfű , stb…
6. Használjunk természetes étrend-kiegészítőt. Egy étrend-kiegészítő használata könnyen hozzájárulhat a megfelelő étkezési szokások kialakításához. Végigkísérhet minket az étkezési szokások átalakításában, a gyomorégés megszüntetésében. Hatóanyagaiban erősebb hatást érnek el, mint amit az étkezések során biztosíthatnánk szervezetünknek, így rendkívűl hatékony társ lehet a gyomorégés megszüntetésében.

Tegyünk a gyomorégés ellen 🔥 Nyerd vissza a nyugodt gyomor érzését. Ajánljuk figyelmedbe a Herbamin étrend-kiegészítőnket. Egy étrendkiegészítő, melynek összetevői bizonyítottan hatásosak az emésztési-problémák és a gyomorégés kezelésében. A termékhez gyorsan és könnyedén hozzájuthatsz itt weboldalunkon az alábbi gombra kattintva.

Olvasok A Herbamin-ról gyomorégésre
Megnézem a termékeket