A népi bölcsességekben is hallhattunk már az agy és a bélrendszer szoros kapcsolatáról.

,,Egy férfi szívéhez a gyomrán keresztül vezet az út…”
„Tisztára be van tojva”
„Gyomorforgatóan viselkedik.”
„Pillangók repkednek a hasában”

Emberi természetünk része, hogy érzelmeinket folyamatosan megtapasztaljuk és ezekre testünk különböző módon reagál. Ezért sem meglepő, hogy az emésztőrendszeri problémák közel 90%-át érzelmeink okozzák. Nyugalmi állapotban és a pozitív érzelmekkel testünk megfelelően kezeli működését.
A “pihenés és emésztés” választ idegrendszerünk igyekszik mindig visszaállítani.
Ha egy vélt, vagy valós esemény, stresszhelyzetet, “harcolj vagy menekülj” reakciót vált ki bennünk, idegrendszerünk a mellékvesére hatva megemeli a kortizolszintet (stresszhormont). A vérnyomás, vércukor megnövekedik, az immunrendszer és az emésztés kikapcsol, izmaink és testünk felkészül, hogy hozzáférhető energiánk legyen a harcra/menekülésre. Könnyű belegondolni hosszútávon ez milyen káros lehet.
A mai világban viszont sokszor olyan problémákkal állunk szemben, melyeknél a cselekvés szinte lehetetlen, vagy túl hosszú ideig izgatottsághoz vezet (Például: hosszas sorban állás, Dugóba keveredés ). Szinte úgy érezzük, mindjárt felrobbanunk, miközben semmi szükségünk nem lenne erre a válaszreakciókra, mégis megfeszítve érezzük magunkat. A tartós stressz komoly problémákat eredményezhet a testben, főleg az emésztőrendszer rombolódását.
Ezért nagyon fontos milyen életvitelünk és étkezési szokásaink. Életvitelünkben mindig koncentráljunk az érzelmeink megfelelő kezelésére.

Egy kutatásban 100 idegrendszeri problémákkal küzdő személyt vizsgáltak 9 hónapig, hogy milyen hatást gyakorol életükre, ha minden héten legalább két órát közösségben töltenek. A közös aktivitások között szerepelt a mozizás, koncertek, galéria/múzeum látogatás, kávézás és sok hasznos közvetlen beszélgetés. A kutatás végére mindegyik résztvevő jobban érezte magát, nőtt az önbizalmuk és csökkent szorongásuk. Megállapították, hogy a személyes otthoni és mentális problémák ellenére a másokkal való beszélgetés, kávézás, időtöltés segít az elzártság érzet, a pánik, a rossz közérzet legyőzésében.

Plusz pár Gyakorlati megoldás:
– Kapcsolódj ki egy Hobbi segítségével – Egy tevékenység amit szívesen csinálsz és bele tudsz feledkezni, kiszakíthat a mókuskerékből.
– Oszd meg másokkal – Ha van bárki akinek kiöntheted a szíved, az jelentősen leveheti a válladról a terhet.
– Tölts időt másokkal – A másokkal való időtöltés segít a személyes problémák legyőzésében.
– Nyugtató légzéstechnika elsajátítása – a lassú légzés jó módja a stresszcsökkentésnek, mivel jelzi az agynak hogy engedje a testet ellazulni.
– Új, egészséges rutin kialakítása – Ha megteheted, próbálj meg mindennap hasonló időpontban felkelni és elaludni. A rendszeres mozgás, megfelelő vízfogyasztás fontos részei napjainknak.
– A leghasznosabb tanács – Érdemes évenként legalább egyszer részt venni olyan szűrő vizsgálaton, ahol átfogó képet szerezhetünk, szervezetünk jelenlegi állapotáról. Egy ilyen vizsgálaton könnyen kiderülhet, ha valamiben hiányt szenved szervezetünk és időben léphetünk egy adott problémára.

Mivel az emésztés és az agy szoros kapcsolatban áll, nem árt étkezésünkre is megfelelően odafigyelnünk.
– A megfelelő vitamin, ásványi anyagok és antioxidánsok bevitelére
– Elegendő víz/folyadék fogyasztása
– Olyan hatóanyagokat/összetevőket alkalmazni étrendünkben melyek bizonyítottan segítenek az emésztési és idegrendszeri problémák kezelésében.

Ahogy Hippokratész mondaná:
,,A séta a legjobb orvosság. Ha rossz a kedved, sétálj! Ha utána is rossz a kedved, sétálj még egyet!”

Ha esetleg kedved támadt egy olyan étrend-kiegészítőt kipróbálni mely nyugtató hatású gyógynövényekből áll, neked ajánljuk a Harmonium21 kapszulát. Ha főleg az emésztési panaszokra alkalmaznál étrend-kiegészítőt, a Herbamin kapszula kiváló társ lehet az emésztőrendszer helyreállításában.

Megnézem a nyugtató hatású Harmonium terméket
Megnézem a Herbamin-t emésztési problémákra
Megnézem az összes terméket